Communicatie

Heldere communicatie

Communicatie is van iedereen. Het vindt plaats voordat je er erg in hebt en nog voordat je gesproken hebt. Je communiceert op de manier waarop je de vergaderzaal binnenkomt, of de treincoupé. Hoe je vervolgens je telefoon pakt en een tweet plaatst. Je babbeltje over de schutting met de buurvrouw. Je reactie als een kind op straat van zijn fiets valt. Allemaal dingen waar je niet over nadenkt. Als het zo vanzelf gaat, waarom heb je dan een communicatieadviseur nodig? En hoe zorg je voor heldere communicatie die iedereen begrijpt?

Waarom een communicatieadviseur?

Communicatie is een vak. We willen graag weten hoe het beter kan. Waarom een manier van communiceren in de ene situatie wel werkt en in de andere situatie niet. Hoe het komt dat iemand jouw boodschap anders ervaart dan dat je bedoelt. En wat je er aan kunt doen. Wat er voor nodig is dat mensen hun gedrag gaan veranderen. Hoe je een omgevingsdialoog vormgeeft. Hoe je website toegankelijker wordt en je boodschap sneller vindbaar. Dit zijn allemaal zaken waar ik me mee bezig houd.

Wat is de drijfveer van de klant?

Als communicatieadviseur ben ik benieuwd wat mensen drijft. Ik onderzoek hoe de communicatie met medewerkers, klanten en betrokken partijen beter kan. Dit doe ik door een analyse te maken. Vervolgens help ik de organisatie en medewerkers om communicatiever te worden. Want communicatie is niet alleen de taak van communicatiemensen. Iedereen heeft baat bij heldere communicatie. Je kunt me benaderen voor: